Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
La izquierda busca reconstruirse ante el nuevo ciclo político
El PP de Ayuso bloquea la investigación de los negocios de su pareja
Opinión - 'Un español cuenta algo muy sorprendente', por Isaac Rosa

Un any més d’espera per a la solució ferroviària de València: el Govern prorroga 12 mesos l’estudi del túnel passant

Les vies que donen a les estacions de Joaquín Sorolla i del Nord i que s'han de soterrar per a finalitzar el Parc Central al fons

Carlos Navarro Castelló

0

El disseny del túnel ferroviari que ha de donar una solució als trens que entren des del sud de València a l’Estació del Nord amb l’objectiu que tinguen continuïtat cap al nord de la ciutat sense fer el canvi de direcció de la marxa a què es veuen obligats actualment no es coneixerà com a mínim fins d’ací a un any.

Fonts del Ministeri de Transports han confirmat a eldiario.es que la redacció de l’estudi informatiu del túnel passant encarregat el 5 de març de 2018 amb un import de 551.481 euros, el termini d’execució del qual era de 24 mesos i que va caducar, per tant, el 5 de març passat, s’ha prorrogat per 12 mesos més “per estudiar la solució més adequada”.

Aquest és el segon estudi informatiu del projecte que s’encarrega després d’haver caducat la declaració d’impacte ambiental positiva que va rebre l’anterior, que no va arribar a desplegar-se per la crisi.

Així doncs, aquest nou document serà objecte de l’avaluació d’impacte ambiental corresponent. Per a elaborar-lo, el nou estudi informatiu partirà dels estudis previs disponibles que seran degudament completats i actualitzats als nous requisits tècnics i normatius, ja que han quedat obsolets.

L’estudi definirà un nou eix ferroviari que transcórrega a través del centre urbà de València en direcció sud-nord, des de la futura Estació Central de València fins a l’entorn del límit dels termes municipals d’Alboraia i Meliana, seleccionant l’alternativa tècnica més adequada.

En aquest sentit, tant els municipis com diversos col·lectius veïnals i ecologistes s’han començat a mobilitzar per exigir que la infraestructura no supose una altra vegada la destrucció d’una part de l’horta.

El tram, d’uns 9 quilòmetres de longitud, discorrerà en túnel, la major part, i connectarà tant amb l’actual línia València-Tarragona com amb el futur tram d’alta velocitat entre València i Castelló.

En conseqüència, està previst que el túnel puga ser utilitzat tant per serveis d’Alta Velocitat com per serveis de Rodalia, per la qual cosa s’incorporarà la implantació d’estacions de rodalia en el recorregut.

El túnel connectarà pel sud amb la futura estació de València, actuació emmarcada en l’operació de remodelació de la Xarxa Arterial Ferroviària de València, per la qual cosa totes dues actuacions han de coordinar-se.

El pressupost orientatiu de construcció d’aquesta actuació ascendeix a uns 880 milions d’euros, que haurà de sufragar íntegrament el Govern central.

Etiquetas
stats