Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Una empleada de CaixaBank declara que va advertir la directiva imputada de l’EMT del risc de frau en les transferències

Un bus de la EMT

Carlos Navarro Castelló

València —

0

La investigació judicial sobre el robatori de 4 milions d’euros en el si de l’Empresa Municipal de Transports (EMT), en la causa de la qual tan sols està investigada de moment la directora d’administració acomiadada com a autora de les transferències saltant-se tots els protocols de seguretat, continua en marxa.

Dimecres va declarar com a testimoni la treballadora de CaixaBank que va cursar les dues primeres transferències els dies 3 i 6 de setembre.

De la seua declaració es desprén el grau d’implicació de la directiva de l’EMT acomiadada i investigada, Celia Zafra, amb les operacions bancàries. Tant és així que, segons va relatar l’empleada de l’entitat financera, quan Zafra li va telefonar per explicar-li les diferents transferències que li havia d’encarregar, la va advertir de què no es tractava d’una operativa habitual, per tal com es tractava d’una transacció internacional a un compte a la Xina.

A més, l’empleada de CaixaBank, segons la seua declaració, va arribar a avisar Zafra que s’havien produït casos de frau en operacions d’aquest tipus, si bé és cert que no li va passar aquests advertiments per escrit. Davant aquestes, Zafra va insistir que s’executara la transferència.

La treballadora del banc també va assegurar que va verificar si els apoderats eren els signants de les ordres de pagament i que, a més, Zafra li va confirmar aquest extrem.

D’altra banda, l’empleada de CaixaBank va reconéixer que el sistema de verificació de signatures contractat per l’entitat financera va detectar que la signatura de María Rayón, necessària per a executar transferències juntament amb la del gerent Josep Enric Garcia Alemany, podia ser falsificada, ja que va saltar l’alarma del sistema.

Malgrat tot, va cursar les transferències, ja que, segons la seua declaració, es tracta d’avisos freqüents en els clients institucionals que es poden deure, per exemple, a defectes en l’escanejat de les signatures. Malgrat tot, va avisar Celia Zafra perquè ho comentara a Rayón i que passara per una oficina de CaixaBank per solucionar el problema.

L’empleada de CaixaBank va declarar que desconeixia si s’havien fet anteriorment transferències mitjançant ordres escrites enviades per PDF, tot i que el mecanisme habitual és la signatura mancomunada d’Alemany i Rayón mitjançant banca electrònica.

Finalment, va assegurar que, per confirmar les dues transferències, va telefonar prèviament a Rayón, però que en tots dos casos li va agafar la telefonada Zafra, perquè la primera estava de baixa.

Etiquetas
stats